اين مطلب را خانم ها بخوانند

كلمات در زندگي ما نقش مهمي ايفا مي كنند. در گفتگو نبايد كلمات را به بازي بگيريم. بايد تا آنجا كه ممكن است صادقانه صحبت كنيم. در بسياري از زندگي هاي زناشويي ، طرفين صداقت را با بي گذشت بودن يا خرده گيري اشتباه مي گيرند. اين عده دائما در تب و تاب هستند تا بگويند تو ديروز فلان حرف را به من زدي ، تو با پدرم چنان كردي و ... متاسفانه اين گونه برداشت هاي نادرست از صادق بودن ، بيشتر باعث از هم پاشيدن زندگي مي شود تا استحكام بنياد آن.

منظور از گفتار صادقانه اين است كه شما احساسات واقعي خود را طوري بيان كنيد كه ديگران بتوانند راحت تر دركتان كنند و در عين حال موجب رنجش و دلخوري كسي هم نشويد.

بايد همواره در نظر داشته باشيد ، بيان شكايت ها و مسائل كوچك و قابل اغماض به معني صداقت نيست ، بلكه اگر بخواهيد دائما اين مسائل را عنوان كنيد ، از بيان مسائل مهم زندگي غافل مي شويد.

آنچه به تجربه ثابت شده است ، براي هيچ كس حتي نزديك ترين افراد قابل تحمل نيست كه مدام به شكايات و نامه هاي شما گوش دهند.

اصولا برخورد با افرادي كه هميشه از همه چيز شكايت مي كنند و در حال غرغر كردن هستند ، يك شكنجه رواني است و ذهن هر فردي را آزار مي دهد. البته ناگفته نماند كه اين افراد بندرت مي توانند به آنچه در زندگي مي خواهند دست يابند. اگر شما از شوهرتان مي خواهيد تا كاري برايتان انجام دهد و او از اين كار سر باز مي زند يا به نحوي پشت گوش مي اندازد ، غرغر نكنيد ، بلكه راه ديگري را براي انجام آن كار انتخاب يا از آن كار صرف نظر كنيد.

 يكي ديگر از اشتباهاتي كه اكثر خانمها دانسته يا ندانسته مرتكب مي شوند ، اين است كه هميشه در گذشته زندگي مي كنند. سعي مي كنند خاطرات گذشته را در ذهن خود زير و رو و از بين آنها ، مطلبي را براي گفتگو و صحبت انتخاب كنند. مهم نيست حرف يا شكايتي كه از گذشته داريد ، چقدر برايتان اهميت دارد ، بلكه مهم آن است كه هرگز آن را به زبان نياوريد ، زيرا گذشته گذشته است ، نه شما و نه هيچ كس ديگر قادر نيست آن را عوض كند. تنها با به زبان آوردن و تكرار خاطرات تلخ گذشته ، لحظان خوش آينده را خراب مي كنيد.

ممكن است شوهرتان در گذشته مرتكب اشتباهي شده يا بر اثر نا آگاهي پولي را در راه غلط خرج كرده باشد. اگر او متوجه اشتباهش شد ، ديگر نبايد درباره آن حرف بزنيد. چه بسا كه موجب رنجش بيش از حد او و بي اعتنايي نسبت به حرفهاي شما مي شود. اگر شما چنين عادتي داريد ، بكوشيد هر چه زودتر اين عادت بد را فراموش كنيد ، براي اين كه با ادامه اين كار ، همسرتان را براي هميشه از خودتان دور مي كنيد. زيرا او دائما وحشت دارد از اين كه مبادا هر بار كه با شما صحبت مي كند يك كلمه يا حرف شما را به ياد گذشته بيندازد و موجب شود شما تمام خاطرات تلخ گذشته را به ميان آوريد.

 نا گفته نماند تنها زنان نيستند كه ممكن است چنين رفتاري داشته باشند ، بسياري از مردان هم هميشه در حال غر زدن هستند.حتي در كوچكترين مورد هم از خود گذشت نشان نمي دهند. نقش منفي و ويران كننده اين دسته از مردان در زندگي زناشويي كمتر از نقش زنان نيست. گروهي از مردان كمتر شكايت مي كنند، متاسفانه اين عده كاري مي كنند كه به مراتب از نق زدن بدتر است و در ويران كردن زندگي نقش عميق تر دارد. اين گروه از مردان با زنان و فرزندان خود طوري رفتار مي كنند كه آنها بندرت جرات پيدا مي كنند حرفي را خلاف ميل آنان بزنند و يا اشتباهي را كه انجام داده اند ، عنوان كنند. متاسفانه اين دسته از مردان فكر مي كنند منظور از اقتدار ، صلابت و جوانمردي ، بي توجهي به حرف زنان است. اين گروه از مردان هرگز به عواطف و احساسات زنان توجه نمي كنند و نقش آنها را در زندگي خود ناچيز مي شمارند.

موثرترين راه براي جلوگيري از گسترش اين گونه عقايد نادرست اين است كه از او بخواهيد زندگي خودش را بدون حضور شما و يا زندگي دوست يا همكارش را بدون حضور زنانشان در نظر بگيريد، آن وقت خود به پوچ بودن عقايدش پي مي برند. فراموش نكنيد كه گاهي مشكلات در رابطه با كار يا مسائل ديگر پيش مي آيد كه شوهر شما احتياج به سكوت دارد تا بتواند افكارش را متمركز كند و راه حلي براي رفع آن مشكل بيابد، پس اگر گفت : مرا تنها بگذار ، فكر نكنيد منظورش اين است كه نمي خواهد با تو حرف بزند، بلكه مي خواهد بگويد در آن لحظه به سكوت احتياج دارد ، نه مصاحبت.


دسته ها :
X